Gold Line

Gold Line

Location

Colombia 

Service

Branding & Packaging 

Date

15/07/2018

Gold Line

Our work consisted of revitalizing the golden line of the company Intermed that consists of 5 emblematic products of vitamins and minerals. In the design, Gold was included as the primary color element to be highlighted in the packaging due to its allusion to gold (taking into account the name of the product line) and a totally black jar that generated a very strong contrast with the aforementioned color. The lid of the jar was also taken into account to highlight the concept. A construction was carried out in blocks of words that would provide a hierarchy and a clear and direct visual order of reading in the texts of each of the products.

Nuestro trabajo consistió en revitalizar la línea dorada de la empresa Intermed que consta de 5 productos emblemáticos de vitaminas y minerales. En el diseño se incluyó al Oro como elemento primario de color a resaltar en el empaque por su alusión a dorado (teniendo en cuenta el nombre de la línea de producto) y un tarro totalmente negro que generara un contraste muy fuerte con el color mencionado, también se tuvo en cuenta  la tapa del tarro para resaltar el concepto. Se realizó una construcción en bloques de palabras que brindara una jerarquía y un orden visual claro y directo de lectura en los textos de cada uno de los productos.

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